Co wiesz o reklamie, promocji i marketingu?

arodowe Targi Poznańskie. Stałą częścią wystawy jest salon samochodowy, na którym wystawcy prezentują swoją gamę modeli. W zależności od edycji, targom towarzyszą także dodatkowe salony, takie jak salon motocyklowy, salon karawani

Co wiesz o reklamie, promocji i marketingu? Promuj produkty swojej firmy z naszą pomocą

O targach w Poznaniu

Poznań Motor Show ? największa w Polsce impreza targowa branży motoryzacyjnej, organizowana co roku przez Międzynarodowe Targi Poznańskie. Stałą częścią wystawy jest salon samochodowy, na którym wystawcy prezentują swoją gamę modeli. W zależności od edycji, targom towarzyszą także dodatkowe salony, takie jak salon motocyklowy, salon karawaningu, czy salon lotniczy, a także dodatkowe atrakcje, takie jak np. rodzinne miasteczko bezpieczeństwa czy pokazy motocyklowe.

Przed rokiem 1992 wystawa motoryzacyjna była częścią głównych, czerwcowych Międzynarodowych Targów Poznańskich. Dopiero w 1992 roku miała miejsce pierwsza edycja Międzynarodowych Targów Motoryzacji.

Nazwy Poznań Motor Show użyto po raz pierwszy w 2000 roku. Na tej właśnie imprezie ustanowionych zostało kilka rekordów: zaprezentowano ponad 300 modeli samochodów, wielkość ekspozycji wyniosła 59 tys. metrów kwadratowych, a liczba zwiedzających przekroczyła 117 tys. W roku 2001 targi odwiedziło około 100 tysięcy gości.

W 2003 roku odbyła się ostatnia przed kilkuletnią przerwą edycja Motor Show. Głównym powodem odwołania kolejnych edycji był kryzys na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce, nasilający się od 2004 roku. W międzyczasie, od 2006 roku w Poznaniu zorganizowano kilka edycji Poznańskich Spotkań Motoryzacyjnych, czyli imprezy przeznaczonej stricte dla osób z branży motoryzacyjnej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Motor_Show_(Pozna%C5%84)


Definicja marketingu

Marketing ? handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzebom klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać, a nawet kreować i zaspokajać je. Pojęcie marketingu zdefiniowano po raz pierwszy w 1941 roku i opisano je jako ?prowadzenie działalności gospodarczej, odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika?.

W marketingu najważniejsza jest świadomość, że klient i jego oczekiwania to najważniejszy element biznesu (jeśli nie ma klientów, przedsiębiorstwo w sensie ekonomicznym traci rację bytu) oraz wynikający z tej świadomości proces identyfikowania i zaspokajania potrzeb klienta ? przy równoczesnym zapewnieniu zysku przedsiębiorstwa i ciągłości jego funkcjonowania. Osiągnięciu celu służą techniki wspomagające ten proces: badania rynku, kształtowania produktu, oddziaływania na rynek, ustalania ceny, sprzedaży.

Marketing posiada wiele definicji naukowych. Jednak najprościej mówiąc marketing to działanie mające na celu wynajdowanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych. Określeniem ?marketing? nazywa się też dziedzinę wiedzy analizującą wspomnianą działalność.

W ramach marketingu możemy wyróżnić wiele zagadnień, takich jak:

- odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb
- opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji
- przygotowanie odpowiedniej strategii ceny i promocji
- reklama i informacja o produkcie, jak np. marketing wirusowy, product placement

Działania marketingowe dzielone są na cztery podstawowe typy tzw. marketing mix. Są to: cena, produkt, dystrybucja i promocja. Współcześnie zdarza się, iż specjaliści do spraw marketingu wyróżniają kolejne elementy ? ludzie (people), świadectwo materialne (physical evidence), zestaw ? opakowanie (package), proces, przyzwolenie (permission), rekomendację (pass-along), pozycjonowanie (plasowanie), nagłośnienie (publicity), czynnik wyróżniający (fioletowa krowa ? purple cow).

Według stratega marketingowego Jaya Abrahama, wyróżnia się trzy sposoby zwiększania zyskowności firmy poprzez działania marketingowe:

- pozyskać nowych klientów,
- sprawić, by klienci więcej kupowali,
- sprawić, by klienci częściej kupowali.

Połączenie tych trzech działań prowadzić ma do wykładniczego tempa rozwoju firmy.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing


Zmysł wzroku - jak dajemy się oszukać

Wzrok jest najważniejszym ludzkim zmysłem - w porównaniu z innymi gatunkami mamy zadziwiającą zdolność widzenia kolorów i szczegółów. Nie będę dociekać ewolucyjnych przyczyn, dlaczego tak jest, ale jest to fakt z którym nie da się dyskutować.

W naszym życiu estetyka odgrywa ważną rolę - podróżujemy, by podziwiać widoki, doceniamy piękno architektury, dążymy do tego, żeby ładnie się ubierać i ładnie mieszkać. Można dyskutować o gustach, ale nie można zaprzeczyć, że każdy z nas ma w sobie pewne poczucie estetyki. Oczywiście od każdej reguły są wyjątki.

Nie bez powodu często kupujemy to, co ładne - kolorowe, błyszczące, idealnie zapakowane. Nasze pierwsze wrażenie odnośnie produktu, to ocena wyglądu. Jednak nie wszystko złoto co się świeci. Często w reklamie produkty wyglądają zupełnie inaczej. Na przykład rogaliki z nadzieniem są idealnie puszyste, zarumienione, a nadzienie po przepołowieniu dosłownie się z nich wylewa. A rzeczywistość? Cóż... spłaszczony, rozwalający się rogalik (dobrze, jeśli chociaż przypomina go kształtem) i odrobina nadzienia. Tak - właśnie daliśmy się oszukać. I nie będzie to ostatni raz.