Jak naprawić samochód?

y sprzedania części samochodowych stało się obecnie niezwykle popularne. Jest to nie tylko szybka, ale przede wszystkim bardzo komfortowa metoda znalezienia kupca na wiele różnych elementów, niezbędnych w każdym aucie. Co więcej,

Jak naprawić samochód?

Czy korzystanie z Internetu, gdy chcemy sprzedać części samochodowe jest dobrym rozwiązaniem?

Korzystanie z internetowych serwisów dotyczących motoryzacji w razie potrzeby sprzedania części samochodowych stało się obecnie niezwykle popularne. Jest to nie tylko szybka, ale przede wszystkim bardzo komfortowa metoda znalezienia kupca na wiele różnych elementów, niezbędnych w każdym aucie. Co więcej, korzystając ze stron internetowych w tym zakresie, często możemy mieć okazję znaleźć osobę zainteresowaną naprawdę nietypową ofertą. Wielu kolekcjonerów starych samochodów lub pasjonatów motocykli określonego rodzaju korzysta właściwie tylko z Internetu, gdy potrzebuje wymienić jakąś część w swoim pojeździe. Sprzedaż przez Internet jest dla sprzedawcy opłacalna jednak tylko wtedy, gdy strona internetowa nie pobiera zbyt dużej prowizji za pośredniczenie w tego rodzaju usługach.


Prawo jazdy dla każdego

Wiele osób planujących ukończenie kursu prawa jazdy obawia się, że kierowanie samochodem stanowi zbyt duże wyzwanie. Co prawda, zarówno podczas lekcji teoretycznych, jak i lekcji praktycznych trzeba wykazać się odpowiednio dużym skupieniem, a bez treningu zbyt wiele nie osiągniemy, jednak przy odrobinie dobrej chęci z pewnością osiągnięcie sukcesu nie jest tak trudne, jak mogłoby się to wydawać. Pomoc ze strony fachowych instruktorów na pewno jest jednym z czynników, które warunkują, jak szybko powiedzie nam się na egzaminie. Dużą rolę odgrywa tutaj również stres, który często uniemożliwia podczas egzaminu wykonywanie racjonalnych decyzji i paraliżuje zdającego.


Jak działa diesel?

Ssanie

Do cylindra, w wyniku przesuwania się tłoka i wystąpienia dzięki temu podciśnienia, zasysane jest z otoczenia czyste powietrze1. Suw ssania kończy się zamknięciem zaworu ssącego (silnik czterosuwowy) lub przesłonięciem kanału dolotowego (silnik dwusuwowy).
Sprężanie

Zassane do cylindra powietrze (o temperaturze zbliżonej do temperatury otoczenia) jest następnie sprężane w wyniku ruchu tłoka w stronę głowicy przy zamkniętych zaworach. Podczas sprężania rośnie intensywnie temperatura powietrza do bardzo wysokiej wartości1.
Praca (ekspansja)

Temperatura powietrza pod koniec sprężania jest tak wysoka, że możliwy jest zapłon wtryśniętej dawki paliwa do przestrzeni nad tłokiem znajdującym się w pobliżu górnego martwego położenia1. Paliwo wtryskiwane jest pod wysokim ciśnieniem (zob. hydrauliczny system wtrysku paliwa), dzięki czemu uzyskuje się dobre rozpylenie paliwa. Bardzo małe krople paliwa otoczone gorącym powietrzem szybko odparowują, a pary paliwa, dzięki dużej turbulencji, dobrze mieszają się z powietrzem tworząc jednorodny palny gaz. Gaz ten ulega samozapłonowi wywołanemu wysoką temperaturą. W wyniku spalania silnie rośnie temperatura gazu. Spalanie rozpoczyna się, gdy tłok znajduje się w pobliżu górnego położenia zwrotnego tłoka1. Jest to początek ekspansji czynnika roboczego i wykonywania pracy. Początkowo, wraz ze wzrostem temperatury, rośnie także ciśnienie czynnika, lecz wzrost prędkości poruszania się tłoka powoduje, że ciśnienie zaczyna maleć, a rośnie objętość właściwa gazu. Spalanie kończy się jeszcze w czasie ruchu tłoka w stronę dolnego martwego położenia.

Podczas suwu pracy ujawnia się główna różnica pomiędzy silnikiem wysokoprężnym a silnikiem o zapłonie iskrowym pracującym według cyklu Otta. W silnikach o zapłonie iskrowym spalanie mieszanki zachodzi bardzo szybko i wiąże się z gwałtownym wzrostem temperatury i ciśnienia w cylindrze (przemiana izochoryczna). W silnikach Diesla spalanie jest wolniejsze i następuje w dużej mierze podczas cofania tłoka. Ciśnienie podczas spalania jest mniej więcej stałe, rośnie natomiast temperatura i objętość gazu (czyli jest to przemiana izobaryczna).
Wydech
Gdy tłok znajduje się w pobliżu dolnego martwego położenia, następuje otwarcie zaworu wylotowego. Ponieważ ciśnienie gazu w cylindrze jest wyższe od ciśnienia otoczenia, następuje wylot gazu do otoczenia. Zawór ten jest otwarty także podczas ruchu tłoka w kierunku głowicy i prawie wszystkie gazy spalinowe zostają wydalone z cylindra.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym