Hasło w encyklopedii: Statystyka
Statystyka (niem. Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now. statisticus, ?polityczny, dot. polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe.
Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi - sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka
Badania rynkowe
Wprowadzenie nowego produktu na rynek powinno poprzedzić się odpowiednimi badaniami marketingowymi, które mają na celu stwierdzenie opłacalność całego przedsięwzięcia. Duże firmy muszą inwestować w takie badania, ponieważ ryzykują utratą sporej części kapitału przeznaczonego na inwestycję w nowe produkty.
Same badania mogą przybrać różną formę w zależności od potrzeb i branży. Najczęściej wykorzystuje się tzw. ankietowanie, czyli generalnie ankiety. Badania ankietowe są uznawane za jedne z najskuteczniejszych i najłatwiejszych do interpretacji przez zespół badawczy. Ankiety przygotowywane są przez firmę zajmującą się tymi badaniami, a wyniki są interpretowane i przedstawiane firmie zamawiającej.
Statystyka w marketingu
Statystyka- często korzystamy z tego pojęcia nie wiedząc co ono tak na prawdę znaczy. Jest to pojęcie ściśle powiązane z matematyką, a oznacza analizę danych związanych z działaniami i zachowaniami masowymi. Co idealnie pasuje do kwestii badań marketingowych, gdzie też bada się zjawiska masowo i na dużą skalę.
Pojęciem powiązanym ze statystyką jest losowość i prawdopodobieństwo zdarzeń. Te rzeczy chodzą ze sobą w parze i każdy porządny analityk danych musi być ich świadom w swojej pracy.